Zakupy online – wygoda na co dzień

Nie da się ukryć, że rozwój technologii znacznie ułatwił nam codzienne życie. Ogrom rzeczy jesteśmy już w stanie zrobić bez wychodzenia z domu, co poza zaoszczędzeniem czasu, stwarza multum dodatkowych korzyści. Nie inaczej jest z zakupami. Któż z nas nie lubi w spokoju swojego domowego zacisza przejrzeć interesujące nas produkty i zamówić je potem prosto do domu, albo np. do pobliskiego paczkomatu? Jeszcze jak dodamy do tego fakt, że inteligentna wyszukiwarka jest nam w stanie w tym pomóc, to czego chcieć więcej?

Zakupy przez internet

Wielu z nas, kilkugodzinne chodzenie do sklepów kojarzy się z katorgą oraz niewyobrażalnymi mękami. Szukanie interesującej nas rzeczy, potem ewentualne mierzenie czy też wreszcie niejednokrotnie stanie w długich kolejkach, powodują że przeciwnicy zakupów stacjonarnych raczej tak szybko się do nich nie przekonają.

Na szczęście XXI w. daje wiele alternatyw, w tym właśnie umożliwia nam zrobienie zakupów bez wychodzenia z domu. Co ciekawe, coraz częściej wyszukiwarki internetowe dostosowują wyświetlenia artykułów do naszych preferencji, pokazując nam produkty, które naprawdę mogą nas zainteresować, spełniając tym samym nasze oczekiwania.

Innymi słowy, w przeciwieństwie do odwiedzania galerii handlowych po omacku, mamy tutaj możliwość szybkiego wyszukania artykułu, który od razu wpadnie nam w oko.

W takim też celu, została stworzona opcja Zakupów Google (google zakupy). Na czym to dokładnie polega?

Czym są google zakupy?

Z pewnością każdy z nas spotkał się z sytuacją, w której chciał kupić bliżej nieokreśloną rzecz konkretnego rodzaju, ale cały czas wahał się, którą dokładnie wybrać. W takich właśnie sytuacjach, z pomocą przychodzą nam, popularne dzisiaj, chociażby Zakupy Google (google shopping), które w jednym miejscu gromadzą dla nas wszystkie aktualne oferty sprzedażowe wraz ze zdjęciem oraz ceną, wyszczególniając wszelkiej maści promocje oraz wyprzedaże. Pozwala nam to podjąć szybszą decyzję i zaoszczędzić mnóstwo czasu.

Obopólne korzyści – dla kupującego oraz dla sprzedawcy

Jak jednak sytuacja ta będzie wyglądała w przypadku sprzedawcy?

Jeżeli zdecyduje się on na wzięcie udziału w kampanii Google shopping i tym samym umieści on swoją reklamę właśnie w karcie Zakupy Google, to będzie on mógł w ten sposób rozpowszechnić swój sklep i tym samym zaprezentować swoje produkty nowej grupie odbiorców. Jest to doskonała okazja dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych do trafniejszego i szybszego znalezienia jeszcze większej bazy klientów.

Kampania ta charakteryzuje się tym, że sprzedawca ma możliwość znalezienia klientów, którym naprawdę zależy na danym produkcie, a nie takich, którzy mogliby się poczuć nękani i zmęczeni zbyt dużą liczbą drażniących reklam.

Dlatego też atutem jest tutaj fakt, że klient nie czuje się na coś zwabiony, ale rzeczywiście zachęcony i zainteresowany zakupem. 

Można rzec, że odnosząca się do sprzedawcy internetowego kampania Google shopping, jest odpowiednikiem, zaadresowanych do kupujących Zakupów Google.