Zastanawiasz się, co to jest Link building? W prostych słowach jest to technika marketingowa, która obejmuje pozyskiwanie współprac z innymi stron internetowymi w celu umieszczenia na nich linków zwrotnych do Twojej witryny. Nie tylko zwiększa to ranking w wyszukiwarkach, ale może również pomóc ustalić się jako autorytet w swojej branży. Jednak Link building jest czasochłonny i wymaga sporo wysiłku. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, jak zacząć budowanie linków. Proces ten jest korzystny zarówno dla małych jak i dużych firm.
Dlaczego link building jest istotny?
Link building jest ważną częścią optymalizacji dla wyszukiwarek. Dobry link z innej strony poprawia widoczność Twojej witryny. W rzeczywistości strony, które pojawiają się na pierwszej stronie wyszukiwania Google, mają zazwyczaj 3,8 razy więcej linków zwrotnych. Jednak budowanie linków z innych stron internetowych niekoniecznie przekłada się na lepsze pozycje w wyszukiwarkach. Chociaż link building może zwiększyć ruch na stronie, wymaga on konsekwentnego wysiłku i czasu. Opłaci się to w dłuższej perspektywie.
Kiedy strony internetowe linkujące do twojej mają wysoki autorytet domeny, jest znacznie bardziej prawdopodobne, że będą wyżej notowane w wyszukiwarkach. Kiedy inne strony internetowe linkują do Twojej, sygnalizuje to wyszukiwarkom, że jesteś wiarygodnym autorytetem. Ponieważ wyszukiwarki oceniają wiele czynników podczas tworzenia rankingu stron, zaufanie i autorytet są kluczowe. W skrócie im wyższy autorytet domeny, tym wyższa pozycja strony w wyszukiwarkach. Ostatecznie, wyższe pozycje przekładają się na większy ruch na stronie.
Na przykład, możesz zamieścić link do artykułu opublikowanego na popularnym blogu. To sygnał dla Google, że Twój artykuł został napisany z myślą o tym temacie. Im więcej wysokiej jakości linków prowadzi do Twojej strony, tym bardziej będzie ona widoczna w wynikach wyszukiwania Google.
Link building jest czasochłonnny
Wiesz już co to jest Link building i to, że jest ważną częścią każdej strategii SEO. Może być czasochłonny, szczególnie jeśli ręcznie docierasz do właścicieli stron internetowych. Jeśli masz mało czasu, możesz rozważyć outsourcing swoich wysiłków link-building.