Czemu storytelling jest ważny w marketingu internetowym?

storytelling

Marketing internetowy to nie tylko idealnie wykonane zdjęcia produktów, ale również treść na stronach i kanałach Social Media. Bez tego elementu nie można zbudować marketingu. Agencje marketingowe zajmują się nie tylko content marketingiem, ale również storytellingiem. Warto poznać go nieco bliżej.

Storytelling – co to jest i na czym polega?

Storytelling to inaczej budowanie marki za pomocą słów. Ma on za zadanie opowiedzieć o marce, a także jej założeniach. Dzięki storytellingowi możemy przedstawić założenia marki, a także jej produkty oraz ideę. Storytelling w marketingu ma za zadanie stworzyć więź między odbiorcą, czyli potencjalnym klientem, a marką. Podstawą storytellingu jest zbudowanie relacji klienta z daną marką i składa się on na: mailing, opis własny marki, wiadomości, jakie dodawane są np. do paczek dla klientów, którzy zamówili produkty. To również sposób opowiadania o marce poprzez spoty reklamowe, zdjęcia i filmy „rolki” na social mediach. Wszystkie te elementy powinny być spójne i idealnie oddawać charakter firmy.

Jaki powinien być storytelling?

Storytelling powinien wpływać na emocje odbiorców – musi więc operować takim słownictwem, które dotrze do klientów. Ważne jest zwracanie się bezpośrednio do czytającego, ale również pokazywanie swojego podejścia do klientów i profesjonalizmu. Tu istotnym jest również wybranie odpowiedniej grupy docelowej, do której kierowany jest komunikat oraz oferta firmy. W każdym komunikacie musi być wyczuwalna również autentyczność. Nie możemy udawać kogoś, kim nie jesteśmy, dlatego markę opieramy na tym, kim jesteśmy i co możemy zaoferować naszym klientom. Storytelling pomoże opowiedzieć o naszej marce tak, by przekonać innych do wytwarzanych przez nas produktów albo oferowanych usług. Budując markę koniecznym jest znanie jej historii oraz misji, a także grupy docelowej, do której ma być kierowana reklama. To połączenie da idealny sposób na reklamę, która stanie się autentyczna i będzie nośnikiem ważnych dla klientów informacji.