Jaki jest ROAS Twojej strategii marketingu treści?

Roas

Zwrot z nakładów na reklamę to termin używany do pomiaru opłacalności kampanii reklamowej. Oblicza się ją, dzieląc łączną liczbę wyświetleń reklamy przez kwotę wydaną na daną kampanię. Marketing treści to rodzaj strategii marketingowej, która koncentruje się na tworzeniu i dystrybucji wartościowych, odpowiednich i spójnych treści w celu przyciągnięcia, zdobycia i zaangażowania docelowych odbiorców. ROI w content marketingu, jest obliczany poprzez podzielenie łącznej liczby leadów wygenerowanych z Twoich treści przez kwotę wydaną na Twoją kampanię.

Jak różne rodzaje content marketingu zwiększają cykliczne przychody

Istnieją trzy różne rodzaje marketingu treści, które mogą pomóc zwiększyć przychody Twojej firmy. Obejmują one optymalizację pod kątem wyszukiwarek, media społecznościowe i kampanie e-mailowe.

Pierwszym rodzajem marketingu treści jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli proces optymalizacji witryny w celu uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach, takich jak Google. Można to zrobić, dodając odpowiednie słowa kluczowe w witrynie i tworząc treści wysokiej jakości dla tych konkretnych słów kluczowych.

Marketing w mediach społecznościowych to kolejny sposób na zwiększenie przychodów Twojej firmy poprzez łączenie się z potencjalnymi klientami za pośrednictwem platform mediów społecznościowych, takich jak Facebook i Instagram.

Kampanie e-mailowe są ostatecznością dla firm, które wyczerpały wszystkie inne możliwości generowania większej liczby klientów lub leadów.

lejek

Jak zmierzyć ROAS swojej strategii post-content

Istnieje wiele wskaźników, które można wykorzystać do pomiaru ROAS (https://sempai.pl/blog/7-rzeczy-ktorych-prawdopodobnie-nie-wiedziales-o-roas/) Twojej strategii content marketingowej. Jednym z nich są konwersje postów na blogu. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć, jak skuteczne są Twoje posty na blogu w zwiększaniu ruchu i potencjalnych klientów.

Co to jest konwersja postów na blogu? Konwersja postu na blogu ma miejsce, gdy użytkownik podejmuje działanie, które prowadzi do sprzedaży lub innego pożądanego rezultatu. Może to być wszystko, od kliknięcia linku w poście lub pobrania e-booka, po wypełnienie formularza kontaktowego lub dokonanie zakupu.