Call to action, czyli jak nakłonić odbiorcę do działania?

cta

Użytkownicy internetu przeglądając codziennie wiele witryn i korzystając z mediów społecznościowych, natrafiają na ogromną ilość reklam w różnych formatach i zapewne o bardzo zróżnicowanej tematyce. Aby jednak przejść z etapu biernego oglądania produktu do faktycznej chęci podjęcia zakupu lub jakiejkolwiek innej pożądanej przez reklamodawcę reakcji, warto w prosty i konkretny sposób zakomunikować odbiorcy kampanii to, co powinien zrobić. Z pomocą przychodzi tutaj CTA.

CTA – czym właściwie jest?

CTA to skrót od angielskiego sformułowania ,,call to action„, oznaczającego po prostu wezwanie do działania. W marketingu internetowym nazywa się nim element stworzony do nakłonienia użytkownika do natychmiastowego zakupu lub innej pożądanej czynności. Najczęściej przyjmuje on formę ikony z napisem, po kliknięciu której zostaje on automatycznie przekierowany do innej strony internetowej lub formularza.

Jakie cechy posiada dobrze sformułowany call to action?

Aby przycisk call to action prawidłowo spełniał swoją funkcję i faktycznie angażował jak najwięcej zainteresowanych użytkowników do podjęcia konkretnych czynności, musi on posiadać następujące cechy (więcej o tym przeczytasz na: https://sempai.pl/blog/cta-definicja-call-to-action-wraz-z-przykladami/):

  • przedstawiany komunikat powinien być krótki, zwięzły i jasno określający, jakie działania ma podjąć dana osoba
  • zastosowane czasowniki powinny być w trybie rozkazującym, a zwroty bezpośrednie
  • aby maksymalnie wykorzystać możliwości, jakie daje CTA, warto dodać słowo zwracające uwagę na unikalność oferty i konieczność pospieszenia się z podjęciem decyzji, np. ,,tylko dziś”
  • należy zadbać o widoczność przycisku, wyróżnienie go i umieszczenie w odpowiednim miejscu na reklamie

Call to action przykłady

Przykładów treści, jakie można zastosować na przycisku call to actionjest naprawdę wiele. W zależności od tego, czego dotyczy oferta i jakie działanie ma zostać wywołane na użytkowniku, komunikat będzie brzmiał inaczej, jednak do najpopularniejszych należą:

  • kup teraz
  • zarejestruj się
  • wypróbuj
  • sprawdź
  • zobacz
  • czytaj dalej
  • pobierz
  • dowiedz się więcej