URL to unikalny i specyficzny adres, który jest przypisany do każdego z zasobów dostępnych w sieci, dzięki czemu mogą być one zlokalizowane przez przeglądarkę i odwiedzane przez użytkowników. Innymi słowy, za każdym razem, gdy przeglądasz Internet, adresy URL idą z Tobą. Jeśli nadal nie do końca rozumiesz czym są, do czego służą i przede wszystkim jak mogą pomóc w pozycjonowaniu internetowym Twojej marki, czytaj dalej. URL to unikalny i specyficzny adres każdej strony lub zasobu istniejącego w sieci, od pierwszej strony serwisu informacyjnego, który przeglądasz każdego ranka, po GIF-a, którego zamierzasz udostępnić w pisanym przez siebie tekście. Każda strona, każdy zasób, jest powiązany z adresem URL, ponieważ w przeciwnym razie przeglądarki nie byłyby w stanie zlokalizować informacji żądanych przez użytkownika.
Adresy URL przyjazne dla Google
Adresy URL nazywamy przyjaznymi Google, gdy składają się ze słów zrozumiałych dla przeglądarki i nie zawierają dziwnych znaków. Na przykład, jeśli adres URL zawiera znak zapytania i serię liter lub cyfr, które są generowane automatycznie, to nie jest on przyjazny dla Google. Wyszukiwarka będzie miała problem z jego zlokalizowaniem, a także z uszeregowaniem go na określone słowa kluczowe.
Ideałem jest używanie słów kluczowych w naszych adresach URL. Dlaczego adresy URL są ważne dla Twojej strony internetowej? Adresy URL są bardzo ważne dla Twojej strony internetowej, ponieważ są tym, co użytkownik wpisze do przeglądarki lub co znajdzie Google. Adres URL jest przeznaczony do tego, aby użytkownik nie musiał uczyć się numeru IP, aby zidentyfikować Twoją markę, dlatego system URL jest znacznie prostszy.
Stanowią one również widoczną informację o tym, co użytkownik ostatecznie znajdzie na tej stronie, o ile zoptymalizowaliśmy nasze adresy URL pod kątem SEO. Musimy bardzo uważać na adresy poszczególnych części naszej strony internetowej. Bo jeśli zmienimy adres URL, to w Google przez jakiś czas pozostanie on taki sam, a użytkownicy, którzy wejdą przez Google, natrafią na błąd. Gdy tak się dzieje, właściwym rozwiązaniem jest zrobienie przekierowania, tak aby użytkownik trafił pod nowy adres i nie stwierdził, że nic tam nie ma.
Należy również upewnić się, że nie ma żadnych uszkodzonych linków. Jeśli masz na swojej stronie link do strony, która nie istnieje, to jest to link złamany i zazwyczaj nie będzie dobrze widziany przez Google lub użytkownika.
Jak stworzyć adres URL przyjazny dla SEO?
Wiesz już, że adresy URL wpływają na pozycjonowanie strony pod kątem SEO, dlatego musisz nauczyć się, jak prawidłowo tworzyć je dla swojej witryny. Wyjaśniamy Ci to w tym poradniku krok po kroku. Zamieść tytuł swojej strony internetowej.
Ważne jest, aby w domenie witryny zawrzeć jej tytuł, ponieważ to właśnie on dostarcza Google najwięcej informacji na jej temat. Tytuł Twojej firmy zawiera zwykle kilka głównych słów kluczowych, a dobrze jest, aby użytkownicy zapamiętali Twój adres internetowy właśnie dzięki zapamiętaniu nazwy Twojej firmy lub strony. Unikaj znaków specjalnych.
Te znaki są niebezpieczne dla adresów URL i nie zaleca się ich używania. Znaki specjalne, takie jak przecinki, znaki plus czy cudzysłowy, również nie pomagają w tym, aby Twój adres URL był przyjazny dla SEO. Powodem jest to, że te znaki są trudne do automatycznego linkowania, gdy użytkownik umieszcza je na innej stronie internetowej. Są one również trudne do zapamiętania przez użytkownika, więc używanie ich nie jest na Twoją korzyść.