Wyrażenia regularne w Google Analytics

Wyrażenia regularne w Google Analytics

Według Google wyrażenia regularne to specjalne ciągi znaków, które wskazują ogólniejsze lub ściślejsze dopasowanie do wzorców, występujących w Twoich danych. A więc zdecydowałeś się na wdrożenie wyrażeń regularnych w Google Analytics. Ale co one mogą dla Ciebie zrobić? Cóż, przyjrzyjmy się kilku przykładom tego, jak wyrażenia regularne mogą Ci pomóc. Są to między innymi filtry wyszukiwania, grupowanie kanałów niestandardowych i klasyfikacje treści. I tu jest haczyk: to nie są jedyne, których możesz użyć. Możesz także tworzyć własne!

Jak można wykorzystać Wyrażenia regularne w Google Analytics?

Jeśli chcesz poprawić wydajność swojej witryny, możesz poeksperymentować z wyrażeniami regularnymi w Google Analytics. Te logiczne operatory są używane do ustawiania celów w Google Analytics. Pozwalają one na śledzenie dwóch różnych rzeczy, w tym tego, co odwiedzający kliknie po zapisaniu się na listę e-mailową lub odwiedzeniu konkretnego adresu URL. Na przykład, jeśli Twoja witryna ma dwie różne strony z podziękowaniami, możesz użyć operatorów logicznych, aby śledzić odwiedzających, którzy odwiedzili każdą z nich.
Używając wyrażeń regularnych, możesz lepiej zdefiniować cele, segmenty odbiorców. Wyrażenia regularne w Google Analytics są elastyczne i potężne, ponieważ mogą zawierać zmienne takie jak symbole wieloznaczne, operatory, kwantyfikatory i anchory. W Google Analytics możesz korzystać z Perl Compatible Regular Expressions (PCRE). Oznacza to, że wszystkie znaki specjalne, które działają w Perlu, będą działać w Google Analytics. Więc jeśli jesteś programistą, możesz rozważyć naukę używania wyrażeń regularnych.

Kombinacja kropek i gwiazdek

Możesz użyć wyrażeń regularnych w Google Analytics, aby filtrować dane dotyczące wydajności. Kombinacja kropka-gwiazdka (*) dopasowuje zero lub więcej elementów. Niezależnie od tego, czy jesteś zainteresowany śledzeniem danych dotyczących wydajności, czy analizą rozwoju Twojej witryny, wyrażenia regularne są świetnym sposobem na dodanie większej elastyczności i szybkości do Twoich raportów. Wyrażenia regularne działają podobnie do metaznaków, które są po prostu sposobem na wyszukiwanie i dopasowywanie informacji.